Program
Realizujemy podstawę programową
wychowania przedszkolnego opiniowaną przez Ministerstwo Edukacji i Kuratorium Oświaty. W roku szkolnym 2013/2014 realizujemy program rocznego przygotowania dzieci do edukacji szkolnej, tzw. „zerówka”.
Dodatkowo realizujemy:
Amerykański program nauczania języka angielskiego (ESL). Program, którym posługujemy się w codziennym nauczaniu języka angielskiego naszych podopiecznych skupia się na ogólnym rozwoju osobistym młodego człowieka zarówno intelektualnym jak i społecznym.
W ramach tego programu zagłębiamy się w następujące obszary:
- kim jesteśmy?
- jak wyrażamy siebie?
- jak działa świat?
- gdzie jesteśmy w czasie i przestrzeni?
Tygodniowe tematy zajęć utrwalane są metodą spiralną i zawierają się w następujących dziedzinach wczesnego rozwoju dziecka:
- rozwój społeczny i emocjonalny
- rozwój językowy – komunikacja, literatura
- rozwój artystyczny – muzyka, sztuka, plastyka
- matematyka – kształty, wielkości, skale
- nauka – eksperymenty, przyroda, natura
Ucząc języka angielskiego jako drugiego (ESL) bazujemy na teorii inteligencji wielorakich Howarda Gardnera. Każda kategoria tematów tygodniowych realizuje naukę języka poprzez włączanie:
- plastyki
- muzyki
- przyrody
- matematyki
- eksperymentów z zakresu nauk ścisłych
- tańca, aktywności fizycznej, zabaw ruchowych,
by każde dziecko odnalazło najwygodniejszą dla niego drogę do przyswojenia języka obcego jakim jest język angielski.
Nauczyciele wspierani są przez native speakerów z różnych krajów (Stany Zjednoczone, Nowa Zelandia, Anglia). Dzięki temu dzieci „osłuchują się” z różnymi odmianami języka angielskiego, co jest niezwykle ważne w późniejszej komunikacji w tym języku. W okresie bezpodręcznikowym osiągnięcia lingwistyczne dzieci gromadzone są w postaci portfolio językowego, które jest prezentowane i omawiane przez nauczyciela prowadzącego na konferencjach i spotkaniach z rodzicami.